108. Perhosefekti

Unessa hiljaisuus, metsien yli hyökyvät aallot
                               raikas, puhdas kevyt ilma hengittää
                                                                              olisinpa lintu, tai edes perhonen
              ja kun räpäyttäisin kultakirjailtuja siipiäni,
                               kaatuisivat vuoret toisella puolella maapalloa
                                                              hukkuisivat suurkaupungit tulviin
      tähdet tippuisivat taivaalta, hakaten kimmeltävää sadettaa vasten maanpintaa
                           juuri siellä, missä minä nostan huulilleni elämän eliksiirin
                                                                             ja huuhdon pimeyden maksastani, keuhkoistani
 Aamuöisessä odottavassa hämäryydessä,
                               minä hengästyisin elämästä
                   ja hymyilisin taivaankannen tähdille, sillä tiedän, että kaikki tämä
                                                                 tapahtuu jossain aivan muualla
                                                                                                kaikki tämä
                                      on minulle annettu palkinto,
                                                            ja minä olen voittaja.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

118. Herää jo, minä heräsin jo tähän tunteeseen

7. Koskaan, ei koskaan ole liian vanha

129. 17.5.2015 Yltäkylläisyyssyyllisyys