101. Mitä haluan olla tänään

Mitä olin eilen
                   mitä voisin olla tänään
           pianon koskettimet laulavat elämää
                                                                  ja minä olen paju
         minä soin huulillasi
                             minä hengitän sinua
                         mitä haluan olla tänään
                                                              kun kaikki on mennyt
  kun ensimmäisenä herään pakkaseen
                                                     ja tapettuihin toivoihin
                                                              voi, kun voisin lausua jotain ranskaksi
                  ja olla pelkäämättä ihmisiä
                                    mitä minä edes silloin olisin 
                                                        pajupilli tuulessa
                         veden väreilyä aalloilla
                                                                                  kaukana rannasta

Tänään olin toisessa maailmassa
                   ja mietin kuinka valio voi omia onnen tavaramerkikseen lastenpuurolle
         joudunko ostamaan onnea
                             vai voinko varkain kehittää sitä jossain piilossa tuomitsevilta kurttukasvoisilta katseilta
Tänään en kyllä jaksaisi vaikka kuinka koittaisin, 
                           tai ehkä sitten yöllä, kun puhelin alkaa taas soimaan ja voin lukea hänelle runojani 
                   hiukan hengästyneellä äänellä ehkä.

Rakas Aika, voisitko pysähtyä viikonloppuna, haluaisin nauttia mökkielämästä silmät kiinni hiukan humaltuneena ja tuntea kuinka kaikki pimeys valuu keskelle sisintäni, tyhjentää kuoren. Haluan maata ja kuunnella kuinka sisälläni soi ja anna minulle aikaa kirjoittaa muutama kaunis lause aamuyöllä, kun usva nousee metsään piilottaakseen metsän taiat minulta. 

Kommentit

  1. Jos käyt Habon kaltaisessa SnowHotellissa ja esiinnyt siellä samalla nimellä kun aikoinaan Habossa (Honeymelon) ole hyvä ja lopeta, sentään tuo toisena ihmisenä oleminen ja ole oma itsesi, koska minä sinut kyllä paljastan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuka lie oletkaan ja kuka ikinä myös tuo, joka käyttää vanhaa nickiäni, jossain uudellaisessa varhaisnuorten chatissa, josta en ole koskaan kuullutkaan.
      Kiitos neuvosta, olen toki oma itseni ja minussa ei ole mitään paljastamista. En harrasta enää kyseenlaisia asioita, joten olet varmasti törmännyt johonkuhun toiseen elävään olentoon, joka omistaa samanlaisen nickin.

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

118. Herää jo, minä heräsin jo tähän tunteeseen

7. Koskaan, ei koskaan ole liian vanha

129. 17.5.2015 Yltäkylläisyyssyyllisyys