77. Voitan eilisen itseni

Muistinko olla tänään onnellinen?
                   muistinko hymyillä, vaikka ei huvittanut
     eilen ei tarvinnut edes teeskennellä, eilen oli lämmintä, myös syvällä sielussa
                                                                           pelikentän naurut ja sulkapallomailat
                                     pienenä pelasin sulkapalloa oikeista sulista tehdyllä sulkapallolla
                                                                                       sellaisella valkoisella
                aurinko laski pilvien taakse hitaasti,
                                          ringissä toinen oli pahempi toistaan
                            kristuksen ylösnousemus ei kutita mun persettä, mutta munista pidän
                                                                        ja jos joku niitä piilottaa minulta, hän leikkii hengellään
 Äitin kummastuneet kysymykset käsilihaksistani
                          "mistä sinä olet tuollaiset hankkinut."
             ja minä hymyilen
                             sillä joka päivä todistan toisten luulot vääriksi
                                                 joka päivä olen parempi mitä olin eilen
                   eikä minun tarvitse verrata hymyäni toisiin ihmisiin,
                                                                     sillä itseeni verrattuna olen onnellinen

Kommentit

  1. Toivottavasti et vertaa hymyn ohessa mihinkään muuhunkaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muuhun saatan sortua vertaamaan, mutta en vaivu epätoivoon - minulla on mahdollisuus kehittyä paremmaksi kaikilla tavoilla.

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

118. Herää jo, minä heräsin jo tähän tunteeseen

7. Koskaan, ei koskaan ole liian vanha

94. Älä joudu armas aika