55. Minä kerron ja minä haaveilen

Minä kerron teille aina taivaista, mielenmaisemastani ja väreistä
        piirrän kuvia valosta, rakkaudesta ja hiljaisuudesta
                                     toistan sanontoja ja naurahdan perään
   kerron teille elämästäni,
               itsestäni ja sielustani
                                     ylitsevuotavasta ikävästä ja rakkaudesta
                    siitä epävarmuudesta ja hetkittäisistä polttavista kyynelistä virtaamassa lattialle puroksi, joka huuhtoo portaita alas viedessään mukanaan askeleideni jalanjäljet
                                                niin etten enää pian tiedä mistä olen tullut
     eikä se minua haittaakaan, sillä paljastan teille myös syvimmät haaveeni
                       kehotan nostamaan katseen ylös ja katsomaan horisonttiin, sillä vain kaikista sokein jalkojensa tuijottaja pysyy paikallaan
                                      ja minä haastan itseni
                                           kerron teille siitä, kuinka osaan kuvata itseäni sanalla hyvä
           ja kerron teille sen kuinka tänään hymyilin juostuani kurkun kipeäksi
                       Paljastan myös ehkä sen, että ensimmäistä kertaa pitkään aikaan kyyneleet johtuvatkin onnesta ja pudotessaan ne taittavat prisman tavoin sateenkaaren seinälle.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

118. Herää jo, minä heräsin jo tähän tunteeseen

7. Koskaan, ei koskaan ole liian vanha

94. Älä joudu armas aika