37. Yhden hymyn hetki

Kirjastossa aurinko kajastaa suurista ikkunoista ja bilsan kirjat hukkuvat kultamereen
                           evoluutiolla ei enää olekaan väliä ja vihkon takakanteen ilmestyy runo, toinenkin
       mutta en hymyile, vaikka voisin, eihän se kovin vaikeaa edes oikeastaan ole
päivät pyörivät nopeammin, samalla kaavalla hiljaisina ja ahdistuneina
                                           ja minä tunnun katoavani, hävittäväni joka hetki osan itsestäni
                ja pian tunnen, kuin en enää ole edes olemassa
                         on vain ruumiini ja se tyttö, joka ennen osasi hymyillä niin,
          että hymy ylsi metsänvihreisiin silmiini
                                             ei ole enää minää, eikä todellakaan sinua, ei ainakaan sanan syvimmässä merkityksessä, siinä missä eniten sinua kaipaan.
Päivät nousevat ja laskevat samanlailla
            yhtäkkiä olenkin vain osa kaavaa, osa suunniteltua teollista prosessia
      olen metallia ja minusta muovataan jotain, mutta en tiedä mitä ja olen liian voimaton päättämäänkään
minä olin hymyä, naurua, rakkautta
                            nyt koitan täyttää tyhjää kuortani auringolla, joka vaipuu liian nopeasti horisonttiin niin etten kerkeä koskettamaan sitä
                                   saatikka sitten sulkea sitä syliini, niin että tuntisin edes jotenkin olevani
      rakastettu, tärkeä
                haluttu

Kommentit

  1. ihana on blogisi! taidan vaihtaa koekirjat hetkeksi tähän keveyteen ja hymyillä. illalla palaan sitten takaisin todellisuudeen ja ribosomeihin. olen varma, että osaan elää ilman tietoa siitä, miten soluni hengittävät!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon.
      Elämän opiskelu ja olemisen opiskelu on tärkeämpää kuin yksikään ribosomi taikka mitokondrio (Minkä avulla solut hengittävät, krepsin kierto, glykolyysi jne. Kirjoitukset saattavat hiukan ahdistaa ja painaa päälle. heh). Toivottavasti löytäisit jotain uutta minun blogistani niin, ettei tämä koekirjojen hylkääminen olisi turhaa.

      Poista
    2. .. Ilman huutomerkkejä kommenttini vaikuttaa harvinaisen apaattiselta, mutta mitäpä tuosta. Ilman aivoja ja ajatusta tässä ollaan jo pitkään mentykki. >D

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

118. Herää jo, minä heräsin jo tähän tunteeseen

7. Koskaan, ei koskaan ole liian vanha

129. 17.5.2015 Yltäkylläisyyssyyllisyys